Usein kysyttyä

Miten huoneiston voi varata?

Huoneistojen vapaat päivät voit tarkistaa sekä varauksen tehdä airbnb:n kautta. Jos etsit kalustettua huoneistoa yli kuukauden mittaiseen tarpeeseen, olethan yhteydessä meihin. Yhteystietomme löytyvät täältä.

Miten sisäänkirjautuminen ja uloskirjautuminen huoneistoissa toimii?

Sisäänkirjautuminen on klo 16-21. Joissain kohteessa sisäänkirjautuminen päättyy aiemmin pääoven sulkeutuessa. Lähes kaikissa kohteissamme on käytössä Pindora –sähkölukko, jonka avulla vieraamme voi kirjautua huoneistoon ilman kontaktia sekä myös klo 21 jälkeen. Myöhäinen sisäänkirjautuminen tulee kuitenkin aina varmistaa ja sopia erikseen meidän kanssamme. Silloin tulee myös huomioida talon hiljaisuussäännöt (22-07) sekä asiakaspalvelumme iltapäivystyksen aukioloaika (21:00 saakka) huomioiden. Tarkemmat ohjeet sisäänkirjautumiseen sekä Pindora -ovilukon käyttöön lähetetään vieraalle varauksen teon jälkeen, viimeistään ennen sisäänkirjautumisajan alkua. Jos varaus on tehty varauspalvelun kautta, saapumisohjeet lähetetään sitä kautta.

Uloskirjautuminen tapahtuu ilman kontaktia keskipäivään klo 11.00 mennessä. Uloskirjautuessa vieraan tulee jättää avaimet pöydälle ja sulkea huoneiston ovet ja ikkunat sekä käyttämänsä sähkölaitteet (kuten valot, liesi sekä kahvinkeitin). Jos huoneiston ovia tai ikkunoita on jätetty auki tai avainta ei löydy, veloitamme kaikki aiheutuneet kulut asiakkaalta. Normaali loppusiivous kuuluu varauksen hintaan, jollei toisin ole sovittu tai mainittu. 

Voinko kirjautua sisälle jo ennen klo 16.00?

Pääsääntöisesti noudatamme normaalia sisäänkirjautumisaikaa, jotta ehdimme varmasti saada huoneiston valmiiksi. Jos sinulla on tarve aiemmalle sisäänkirjautumiselle, voit kysyä siihen mahdollisuutta olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse. Pyynnöt tulee esittää vähintään 24h ennen sisäänkirjautumista, jos mahdollista.

Minulla on ongelma sisäänkirjautumisen kanssa, en osaa käyttää Pindora –järjestelmää.

Saat ohjeet Pindoran käyttöön viimeistään sisäänkirjautumispäivänä sähköpostiisi ja puhelimeesi – olethan antanut meille oikeat yhteystietosi varauksen teon yhteydessä. Lue ja noudata lähetettyjä ohjeita huolellisesti. Jollet siitä huolimatta pääse kirjautumaan sisälle, olethan yhteydessä  päivystävään asiakaspalveluumme. Yhteystiedot

Voinko tehdä muutoksia varaukseeni?

Jos olet tehnyt varauksesi ulkoisen varauspalvelimen, kuten airbnb:n tai booking.comin kautta, kaikki muutos- ja peruutuspyynnöt hoidetaan heidän järjestelmän ja asiakaspalvelun kautta heidän muutos- ja peruutusehtojen mukaisesti. Jos olet varannut kohteen suoraan meidän sivustoltamme tai asiakaspalvelumme kautta, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Miten saan yhteyden asiakaspalveluun?

Meidät tavoittaa puhelimitse tai sähköpostitse. Varauspalvelun kautta tehdyissä varauksissa tulee olla ensisijaisesti yhteydessä kyseisen varauspalvelun viestikanavan kautta. Asiakaspalvelumme on avoinna arkisin 10.00-18.00, sekä sisäänkirjautumiseen liittyvä iltapäivystys aina klo 12 saakka, mutta hätätilanteissa palvelemme puhelimessa joka päivä 24h. Kiireettömissä asioissa pyydämme olemaan ensisijaisesti yhteydessä sähköpostitse tai varauspalvelun viestipalvelimen kautta. Jollemme vastaa tavoitettaessa puhelimeen, soitamme takaisin. Yhteystietomme löydät täältä.

Millainen varustelu huoneistoissa on?

Kalustetut huoneistomme on tarkoitettu kodinomaiseen asumiseen. Kalustetut huoneistomme ovat joko uusia tai uutta vastaavia. Oleskelutiloista löytyy (vuode)sohva ja taulu-tv, makuuhuoneista vähintään 160cm leveä sänky (joka osassa huoneistosta jaettavissa kahteen erilliseen vuoteeseen  etukäteen pyydettäessä). Vuodesohvien leveys avattuna on vähintään ja yleisimmin 140cm. Huoneistoissa on erillinen ruokapöytä tuoleineen ruokailuun ja osasta huoneistoista löytyy erillinen työpöytä työskentelyä varten. Osassa huoneistoja on myös syöttötuoli.

Huoneistoista löytyy kaikki tarvittava kodinkoneineen ruoan valmistukseen sekä tarjoiluun. Varauskalenterin yhteydessä tehtyyn varaukseen sisältyy aina liinavaatteet ja pyyhkeet. Kylpyhuoneissamme on vieraidemme käytössä shampoo, hoitoaine ja suihkusaippua, hiustenkuivain, vanupuikot ja -laput sekä saunallisissa huoneistossa pefletit. Kylpyhuoneessa on myös pyykkikone sekä pyykinpesuainetta ja wc-paperia. Huoneistoissa on myös silitysrauta ja –lauta. 

Keittiöstä löytyy kahvia, teetä sekä pikkuleipiä, astianpesukone ja astianpesuvälineet. Huoneiston siivouskaapissa on välineet siivoukseen.Kaikissa kalustetuissa huoneistoissamme on langaton Wi-fi. Katso lisää tietoa kohteistamme täältä.

Haluan muuttaa varaukseni henkilömäärää, miten toimin?

Ole yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostilla,  yhteystietomme löydät täältä.  Ilmoitathan viestissäsi varatun huoneiston nimen, nimesi, saapumispäiväsi sekä oikean henkilömäärän. Lisähenkilöistä voidaan veloittaa erikseen. Jos olet tehnyt varauksen jonkin varauspalvelun kautta, voit lähettää muutospyynnön myös sieltä.

Meneekö lapsista veloitusta erikseen?

Jos lapsille pedataan normaali vuode, lapset tulee ilmoittaa varauksen yhteydessä henkilölukumäärään mukaan. Jos lapsi ei tarvitse omaa vuodetta, eli nukkuu esim. vanhemman vieressä tai  mukana tuodussa omassa retkisängyssä, ei hänestä tarvitse maksaa erikseen. Meiltä saa myös tilattua lasten retkisängyn liinavaatteineen huoneistoon, ks palvelut.

Onko huoneistoissa syöttötuolia tai vauvalle retkisänkyä?

Osassa huoneistoja on syöttötuoli, ks. Tarkemmin kohdekohtaiset tiedot täältä (huoneistot). Vauvan retkisängyn saa tilattua erikseen, ks. palvelut.

Saako huoneistoihin tuoda lemmikkejä?

Lemmikkieläimiä saa tuoda vain niihin huoneistoihin, joissa se on erikseen sallittu. Tällä hetkellä lemmikeille sallittuja huoneistoja ovat Arctic Starry City Suite. Normaali loppusiivous kuuluu hintaan, mutta lemmikeistä aiheutuneen pölyn ja irtokarvat pyydämme imuroimaan lähtiessä. Vaihtoehtoisesti vieras voi ostaa meiltä lisäsiivouksen hinnastomme mukaisesti.

Onko teillä allergiavapaita tai esteettömiä huoneistoja?

Teemme huoneistoissa huolellisen siivouksen ja käytämme hajustamattomia pesuaineita liinavaatteiden pesussa sekä ekopesuaineita siivouksessa. Lemmikit ovat sallittuja vain erikseen mainituissa kohteissa. Emme silti takaa, että huoneistomme soveltuisivat allergikoille. Suuri osa huoneistoista sijaitsee v. 2012 jälkeen rakennetuissa taloissa, esim. kylpyhuoneiden mitoituksissa on huomioitu rakennusaikaisten rakennusmääräysten mukaiset säännökset. Monikerroksisissa rakennuksissa rappukäytävissä on hissi.

Soveltuvatko huoneistot juhlien tai tapahtumien järjestämiseen?

Valitettavasti huoneistot eivät ole tapahtumatilaisuuksiin sopivia, sillä ne on tarkoitettu normaaliin asumiseen. Juhliminen huoneistoissa  on kielletty. Huoneistoissa on hiljaisuusaika klo 22-7 ja huoneistoissa saa majoittua ja oleilla enintään varauksessa mainittu määrä henkilöitä.

Miten olette ottaneet huomioon ekologisuuden toiminnassanne?

Pyrimme jatkuvasti edistämään kestävää kehitystä löytämällä siihen taloudellisesti kannattavia ratkaisuja. Lue lisää meistä ja toiminnastamme täältä.